☼ نوشته های در ب در ☼

می نویسمـ...شایـد بمانـد

☼ نوشته های در ب در ☼

می نویسمـ...شایـد بمانـد

نوع بیان


یکی از نمایندگان فروش شرکت کوکاکولا، مایوس و ناامید از خاورمیانه بازگشت.

دوستی از وی پرسید: چرا در کشورهای عربی موفق نشدی؟

وی جواب داد: هنگامی که من به آنجا رسیدم

مطمئن بودم که می توانم موفق شوم و فروش خوبی داشته باشم.

اما مشکلی که داشتم این بود که من عربی نمی دانستم.

لذا تصمیم گرفتم که پیام خود را از طریق پوستر به آنها انتقال

 دهم. بنابراین سه پوستر زیر را طراحی کردم:

پوستر اول مردی را نشان می داد که خسته و کوفته در بیابان بیهوش افتاده بود.

پوستر دوم مردی که در حال نوشیدن کوکا کولا بود را نشان می داد.

پوستر سوم مردی بسیار سرحال و شاداب را نشان می داد.

پوستر ها را بترتیب در همه جاهایی که در معرض دید بود چسباندم.

دوستش از وی پرسید: آیا این روش به کار آمد؟

وی جواب داد: متاسفانه من نمی دانستم عربها از راست به چپ می خوانند

و لذا آنها ابتدا تصویر سوم، سپس دوم و بعد اول را دیدند ...

نتیجه اخلاقی: همیشه مخاطب خود را بشناسید

و در ارزیابی های خودتون، فرهنگ، رسوم و حتی زبان آنها را در نظر بگیرید!

 

پ.ن: اینم یه تبلیغ خلاقانه از کوکا کولا  
╍●‿●╍

 
www.fallingdominoes.com

نظرات 3 + ارسال نظر
ابوعدنان جمعه 7 تیر 1392 ساعت 08:51 ق.ظ http://abooadnan.blogsky.com

یکی از اصول ارتباطی همینه باید اول مخاطب را کاملا شناخت وبا روحیات واخلاقش آشنا شد

بله دقیقا....هر کسی قفلی داره

خلیل یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 07:12 ب.ظ http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

خیلی جالب بود.

سلام
ممنون از لطفتون

ابوعدنان چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 07:07 ب.ظ http://abooadnan.blogsky.com

از بس کوکا خوردیم.مردیم.جان خودت آپ کن

:)) حتما هر وقت فرصت باشه آپ میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد